Serveis en el núvol (cloud) amb AWS - Nivell I: Eines pel teletreball

Serveis en el núvol (cloud) amb AWS - Nivell I: Eines pel teletreball

Curs ofert per AESFORM, S.L

Objectius

Objectius generals:

Aquesta acció formativa introdueix en els conceptes bàsics associats als serveis al núvol (cloud services) com a recurs per la transformació digital de tota empresa i en les habilitats per emprar-los com a requeriment dels nous perfils professionals que apareixen en aquest àmbit.

Ens centrarem en l’aplicació de les eines bàsiques ofertes per Amazon Web Services sobre aspectes com emmagatzematge, serveis web, potència computacional, anàlisi de dades, administració dels costos associats als serveis al núvol i suport tècnic.

No es requereixen coneixements previs de serveis al núvol: el curs s’adreça a un públic amb coneixements informàtics d’empresa, interessats en introduir-se en els conceptes i serveis del núvol, il·lustrant-se amb exercicis pràctics sobre un compte free-tier d’AWS.

Objectius específics:

L'alumnat, en finalitzar l'acció formativa, estarà capacitat per:

- Definir que és el núvol d'AWS i els serveis bàsics
- Descriure la proposta de valor del núvol d'AWS
- Descriure principis arquitectònics bàsics mitjançant els serveis d'AWS
- Descriure casos d'ús comuns
- Implementar solucions bàsiques sobre els serveis
- Descriure aspectes bàsics de conformitat i seguretat, així com el model de responsabilitat i seguretat compartida
- Calcular i optimitzar els costos associats als diferents serveis

Contingut

Mòdul 0. Conceptes bàsics en arquitectura de programa (3 h)
Es presentaran conceptes bàsics relacionats a arquitectura de programari, les diferents solucions de computació tradicionals i els seus casos d'ús, i els models de serveis en el núvol.

Mòdul 1. Compte free-tier i entorn de treball (1 h)
Es descriurà l’entorn de treball de la consola AWS i s’activarà i configurarà el compte de treball a utilitzar al llarg del curs mitjançant IAM.

Mòdul 2. Implementació de serveis bàsics al núvol (12 h)
Si presentaran l'ús , configuració i gestió dels serveis d’emmagatzematge i enrutament que permetrà construir un website estàtic. Igualment, es presentaran, configuraran i gestionaran instàncies de computació, balancejadors de càrrega i les diferents solucions de magatzematge al sistema de fitxers al núvol.

Mòdul 3. Administració de costos (4 h)
Es presentaran informació general dels comptes AWS, els mecanismes de gestió, informes i estimació dels costos dels serveis.

Mòdul 4. Seguretat al núvol (10 h)
Es presentaran les eines per gestionar la seguretat d’accés al contingut i serveis al núvol, així com la implementació de polítiques de seguretat.

Mòdul 5. Projecte final (10 h)
Es realitzarà un projecte final on implementar els diferents serveis presentats al curs.

Subvencionat (sense cost per a tu)

Av. Anselm Clavé, 5, Almenar

40 hores

0 places

info@lescola.es

973771377

Copyright 2025 | Organització Empresarial Catalana de la Formació

Descarrega’t l’app: